Trendi, novosti in nove tehnologije

Pogled v prihodnost – bo VR postal komunikacijski kanal?

Od  | 

Virtualna resničnost (VR) je naslednji korak tehnološkega razvoja za masovno uporabo. Popeljala nas bo v nove svetove, ki si jih ne znamo niti predstavljati. Posrkala nas bo v času, prostoru in najpomembneje – posrkala nas bo v zgodbe.

Danes živimo v svetu, ki živi in diha s tehnologijo. Od prenosnih računalnikov in mobilnih telefonov do televizorjev in ur. Zdi se vse manj luksuzna, vse bolj nepogrešljiva. Potrošniki po vsem svetu nestrpno čakajo, da bi v roke dobili očala za vstop v virtualno resničnost, ki bo popolnoma spremenila življenje, kot ga poznamo.

Kaj pravzaprav je VR?

Kratica zabavno ostane ista tako v angleščini kot slovenščini. Potopitev v večpredstavnostni svet ali računalniško simuliranje realnosti omogoča tehnologija, ki posnema dejansko ali namišljeno okolje, in hkrati simulira uporabnikovo fizično prisotnost in njegove interakcije s tem okoljem. Virtualne realnosti umetno ustvarijo senzorno izkušnjo, ki lahko vključuje pogled, dotik, sluh in vonj.

blog10_VirtualReality

VR zmore več kot vsi mediji doslej

VR ima veliko moč, predvsem na posameznika, saj ustvari intimen prostor, ki omogoča dvig samozavesti in izboljšanje samopodobe, kajti VR omogoča prilagoditve glede na želje uporabnika. S pomočjo VR bo učenje lažje in predvsem bolj nazorno, izkustveno, prav tako treningi in ostali prenosi znanj, veščin ter know-how-a. Potrošniki bodo lahko v interakciji z blagovnimi znamkami, izdelki in svetovi, ki jih bodo pritegnili in vključili v svoje zgodbe, na povsem nov, nepredstavljiv način. Uporabniki se bodo lahko podali na 3D oglede hiš, stanovanj, hotelov, restavracij, turističnih atrakcij in znamenitosti, kot bi bili dejansko tam – na mestu samem. Razvoj bo šel dlje tudi na področju arhitekture, notranjega oblikovanja, pohištva, oblačil in obutve. Najprej pa nam bodo verjetno VR masovno predstavili v avtomobilski industriji, kjer Volvo že dela na izkušenjski testni vožnji za kupce, ki bi do programske opreme dostopali preko Google Cardboard-a. Zelo aktivna sta tudi Coca-Cola in Facebook.

V čem je skrivnost?

Marketing snovalci, ki že danes uspevajo s pomočjo VR, pravilno delajo dvoje; izberejo in prepoznajo VR kot obliko marketinga, ki na najboljši možen način pripoveduje in pove zgodbo. In kot drugo, 100% svojih virov investirajo prav v to zgodbo, ki posledično še dolgo odmeva in žanje uspehe vseh vrst, predvsem dobiček.

blog10-audi-virtual-reality-002-1

Zakaj je VR marketing tako uspešen?

Zato, ker izboljšuje marsikateri vidik komunikacije na relaciji sporočilo-uporabnik in tako še bolj uspešno dviga zavedanje o blagovni znamki:

  • KER JE REALISTIČEN

Uporabnik, ki nosi VR očala, se popolnoma potopi v vsebino, kar pomeni manj motenj in večjo pozornost na prejeta sporočila.

  • KER IMA VPLIV

Intenzivnost izkušnje preko VR je veliko večja od klasične komunikacije na relaciji uporabnik – blagovna znamka, kar vodi okrepljen odnos z blagovno znamko.

  • KER JE NEPOZABEN

Struktura naših možganov je taka, da se spomnimo dogodkov, povezanih z lokacijami, to pomeni, da  VR izkušnje pustijo dalj trajajoče spomine.

  • KER JE NOVOST POSEBNE VRSTE

Zaradi velikega medijskega in javnega interesa za področje VR bodo tisti med prvimi deležni večje medijske izpostavljenosti.

LONDON, ENGLAND - MARCH 12:  Westfield introduces world first Oculus Rift Virtual Reality headsets ahead of 'Future Fashion' an immersive pop-up experience at Westfield London on March 12, 2015 in London, England.  Future Fashion will take place at Westfield London from 27-29 March and Westfield Stratford City from 2-4 April.  (Photo by Tim P. Whitby/Getty Images for Westfield)

LONDON, ENGLAND – MARCH 12: Westfield introduces world first Oculus Rift Virtual Reality headsets ahead of ‘Future Fashion’.

VR oglaševanje

Ker je VR še v razvoju, je nemogoče napovedati, kakšno obliko oglaševanja lahko pričakujemo. Strokovnjaki ocenjujejo, da bo uspeh v novem mediju odvisen od oblike oglasa, ki bo enakovreden 30 sekundnim TV oglasom ali digitalnim oglasom. Nekateri v oglaševalski industriji vidijo VR kot priložnost za popolnoma nov pristop, najbolj intimen medij do sedaj. Tokrat bo morala blagovna znamka narediti skok v neznano skupaj z novo tehnologijo oziroma medijem, a glede na napovedi, se bo še kako obrestovalo. VR bo pripovedoval zgodbe. Zgodbe, ki bodo še bolj resnične, še bolj personalizirane, še bolj interaktivne.

Novi časi lažji za oglaševalca, a še bolj odtujeni za družbo?

Tudi v prihodnje bo izbira pravilnega komunikacijskega kanala za vaše sporočilo bistveno prispevala k uspehu tega sporočila na trgu … in ta kanal bo lahko kmalu virtualna resničnost. Z VR pa morda za marketing prihajajo tudi manj stresni časi, saj so danes kralji potrošniki (in ne vsebina) s kratkim razponom pozornosti, ki pričakujejo, da se jih ves čas zalaga z bogato paleto aplikacij, člankov, promocij, objav, besedil, slik in videoposnetkov, ki so jim vedno na dosegu roke. Svet VR pa bo uporabnika v celoti posrkal in mu omogočal dostop do vsega hkrati iz enega mesta. Uporabnik ne samo, da bo ves čas pri napravi, dejansko bo v njej, sam bo postal ta naprava. To pa je že povsem druga zgodba.

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Deli
Share on FacebookShare on Google+Pin on PinterestShare on LinkedInTweet about this on Twitter

Napiši komentar

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja


7 + = 12

Lahko uporabite te oznake HTML in atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>